Det är ingen dagbok, det är en journal.

Musik

Ett ord, som för mig betyder så jädrans mycket. Eller det är inte själva ordet som betyder något utan det är själva musiken. Jag gick in i en CD-butik här om dagen, inte ofta man gör det. Och det vart som lite nostalagi känslor. Mindes när jag var liten och gjorde allt för att pappa skulle köpa den där nya skivan med smurfarna till mig, och dom gångerna jag tvingade med mamma på Mora Träsk konserterna. Alla uppträdanden i skolan med låtar från lilla melodifestivalen. Det vart som en bomb och allt det bara för att jag råkade hitta en skivbutik. Jag insåg just där och då, hur mycket musiken alltid betytt för mig och alltid funnits där. Alla jobbiga saker som hänt i mitt liv, skilsmässan, flyttar och morfars hjärnblödningar och proppar. Alltid har musiken funnits där. En skiva med smurfarna att dansa bort problemen till eller en spellista på spotify att gråta till, ja alltid har det funnits där. På senare tid dansar även pennan över pappret till musiken och jag måste erkänna, att hur dåligt eller bra jag än mår när jag lyssnar på musik, så älskar jag det.

Skruttiibangbang


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0