En sak jag märkte.

På bussresan hem idag så försökte jag sova, men satt precis vid dörren så jag vaknade till varenda gång någon skulle gå av. Detta för att varenda gång en människa skulle gå av så smälldes dörren igen i ansiktet på dom så dom fick ropa fram till busschaffören att han skulle öppna den igen. Jag satt där och såg det hända igen, igen och men jag hade insett problemet redan efter andra gången dörren smällde igen. Människorna var för sega fram till dörren och eftersom dörren stängs om ingen rörelse är vid den så hann den hela tiden göra det. Så där satt jag små skrattande för mig själv varenda gången dörren stängdes precis när nån skulle kliva av. Sedan när jag själv klev av ställde jag mig upp vid dörren innan bussen stannat helt och lyckades komma av utan att skrika på busschaffören. Då hör jag en tant säga: Men kolla nu funkar bussdörren!.
Gud så jag skratta, jag förstod bara inte hur bara jag kunde fatta vad som var fel, det var bara så självklart. Eller så är det bara jag som helt enkelt tänker lite för mycket på onödiga saker när jag åker buss.

Over And Out.

Skruttiibangbang


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0