You're my reason to stay alive, if that's what I am.

Jag skrev 3,5 A4 i word på bussen hem. - Endast onödig text.
Sånt som bara kommer upp i huvudet skrivs ner och blir ett enda klotter.
Engelska som svenska, blandas hit och dit på dom olika papperna.
Citat, rim, känslor, tankar och små funderingar skrivs ner, förevigas i ord.
Babbel, trams, klotter, tokerier kalla det vad man nu vill.

En grej som vart skriven på bussen idag:

"Jag hör sirenerna, tjuten, dom är som skrik i mina öron. Så många tankar, minnen och känslor bubblar upp inom mig, så starka, så stora och tills nu undantryckta. Ögonen tåras, händerna skakar. Jag blundar och lyckas höja musiken till max, försöker och lyckas hitta tillbaka till mig själv. Sirenerna är en larmsignal jag aldrig lyckas glömma."

Jag såg en ambulans och det resulterade i det där.
Konstigt hur man kan flyga iväg i tankarna ibland.

Skruttiibangbang


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0