En gammal, men tänkvärd text jag skrev i somras.

Problem, hat, ensamhet, ilska och tårar.
Lösningar, kärlek, gemenskap, lycka och glädjetårar.


Alltid, varenda dag, varenda sekund, så tänker någon människa i världen att livet inte är värt att leva. Att det skulle vara lättare att bara försvinna. Sväva iväg och slippa världen även för bara några sekunder.
Men jag håller inte med, kolla bara på det jag skrev med fet stil högre upp. Visst det finns mycket dåliga saker här i världen, men den finns alltid en motsatts till det dåliga, en bra sak som man borde sträva efter och försöka nå.
Så itället för att ge upp hoppet så säger jag ”c’mon, you can do it.” För du vet väll att hoppet är det sista som lämnar människan? I alla fall är det vad jag har hört.

- Kajsa Mohlén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0